dimecres, 31 de juliol del 2024

La plaça del Raspall

 

En llegir el llibre sobre el desconegut fotògraf aficionat Lari sobre les fotografies casolanes de la seva vida a mitjan segle XX parlava del seu barri, que és el meu, Gràcia i hi havia algunes fotografies de la plaça del Raspall, lligada a la vida del fotògraf amateur, molt desconeguda i secreta per la majoria de gent. Jo mateix ni tan sols l'havia sentit parlar i encara menys veure-la. Just en acabar el llibre biogràfic vaig voler-la conèixer i vaig fer un parell de fotografies. És senzilla i tranquil•la, gens artística, de barri menestral, li diuen la plaça dels gitanos per ser freqüentada per aquella comunitat segurament, és la plaça més al sud del barri jo, en canvi, visc la que està més al nord, potser per això no la coneixia. Al contrari, el Francesc sí que hi havia estat i la coneixia, és un noi molt instruït.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada